Filtruj:
Wyszukaj:
Czytelnicy oraz redaktorzy miesięczników IT Professional oraz IT w Administracji już po raz ósmy zdecydowali, które z rozwiązań IT (urządzeń, programów oraz usług), otrzymają prestiżowy tytuł Produktów Roku 2019. Rozwiązania dystrybuowane przez DAGMĘ kolejny rok z rzędu zostały nagrodzone podczas uroczystej gali, która odbyła się 3 grudnia w Teatrze Kamienica w Warszawie.
Jeden z nowojorskich szpitali poinformował, że padł ofiarą ataku ransomware. Mimo podjętych starań, danych medycznych części pacjentów nie udało się odzyskać. Z podobnymi problemami będzie musiała zmierzyć się większość placówek medycznych, także w Polsce.
W obliczu rosnących napięć na arenie międzynarodowej miejsce konwencjonalnych starć zbrojnych coraz częściej zajmują ataki wymierzone w infrastrukturę informatyczną. W odniesieniu do konfliktu między Stanami Zjednoczonymi i Iranem na popularności zyskują głosy, mówiące wręcz o otwartej cyberwojnie. Jest to poważne zagrożenie i to nie tylko dla stron zaangażowanych w konflikt.
Nawet na 650 mln koron duńskich firma Demant, duży producent aparatów słuchowych, szacuje straty, które poniosła na skutek cyberataku z września tego roku. Jest to jeden z największych incydentów tego typu od czasów NotPetya, którego skutki były odczuwalne także w Polsce.Tego typu sytuacji w przyszłości będzie coraz więcej.
W piątek, 20 września w hotelu Heron położonym w malowniczym Gródku nad Dunajcem, odbyło się XI spotkanie partnerów handlowych firmy DAGMA, dystrybutora rozwiązań bezpieczeństwa IT takich firm jak ESET, STORMSHIELD, Barracuda Networks, czy Safetica. Podczas wieczornej gali nagrodami Tytanów Sprzedaży ESET oraz Liderów Stormshield wyróżniono najlepszych resellerów ESET i STORMSHIELD.
Coraz częściej pojawiają się doniesienia, że botnet Emotet, który przed kilkoma dniami wznowił swoją aktywność, bierze na cel także polskie firmy. Do potencjalnych ofiar rozsyłane są złośliwe wiadomości, zawierające groźnego Trojana, który pozwala przestępcom przejąć kontrolę nad zainfekowanym systemem. Eksperci ds. cyberbezpieczeństwa z firmy STORMSHIELD radzą na co zwracać uwagę, by rozpoznać niebezpieczną wiadomość.
Według ankiety przeprowadzonej na zlecenie IBM, konsumenci przywiązują większą wagę do tego czy firmy należycie chronią ich dane osobowe, niż do jakości samego produktu lub usługi. Jest to trend, na który powinni zwrócić uwagę także polscy przedsiębiorcy.
Na miesiąc przed wyborami do rosyjskiej Dumy Państwowej badacze zajmujący się cyberbezpieczeństwem odkryli poważną lukę w przygotowanym do ich obsługi systemie informatycznym. Pozwala ona w łatwy sposób podejrzeć zaszyfrowaną komunikację, dając dostęp m.in. do danych na temat wyborców. To tylko jeden z incydentów, w których dowiedziono nieskuteczności zabezpieczeń stosowanych we współczesnych systemach głosowania.
Samo wdrożenie było rzecz jasna dość skomplikowane, gdyż nasza infrastruktura sieciowa podzielona jest między dwie odrębne lokacje. Pracując w takich warunkach zawsze trzeba liczyć się z różnymi niespodziankami. Mimo to rozwiązanie Stormshield pozwoliło nam zaimplementować szereg mechanizmów, dzięki którym możemy poradzić sobie z 98 procentami potencjalnych awarii wewnątrz sieci. Serge Leibbrandt - Kierownik działu systemów, sieci i telekomunikacji
Nasza sieć składa się z 300 stanowisk w 8 lokalizacjach, spiętych ze sobą za pomocą tuneli VPN. Zarządzanie tak rozbudowaną infrastrukturą samo w sobie stanowi duże wyzwanie, w związku z czym bardzo chwalimy sobie przejrzysty i w pełni spolszczony interfejs konsoli Stormshield, który nam to zadanie ułatwia. Mariusz Wawrzeń - Kierownik Biura Informatyki